Verslag 23 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu Verslag 23 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

Verslag 23 september

Door: Janny Engelhard

23 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Namens de mannen hier het verslag van woensdag 23 september.
Na, volgens plan, 60 km afgelegd te hebben, zijn we aangekomen in Astorga. Prachtig weer en wind in de rug. Onderweg moeilijke stukken gefietst over keien maar het materiaal houdt zich prima evenals het lichaam. Nog geen verkoudheid of ander ongemak (en dan bedoelen we geen kramp in de benen maar kramp in een ander lichaamsdeel) gehad.
We vertrokken vanmorgen om half acht (koud!!) en kwamen om ongeveer half een in Astorga aan. Bij de eerste de beste refugio gestopt en onderdak gevonden. Van de 20 slaapplaatsen zjn er 3 bezet, buiten ons dus nog een Italiaan, lekker rustig. Op aanraden van de eigenaresse, een oud Spaans vrouwtje, hebben we gegeten in een klein restaurantje tegenover de kathedraal. Hier stond ook een prachtig gebouw, net een sprookjespaleis. Van binnen was dit paleis versierd met tegels en gebrandschilderd glas van Gaudi. Prachtig!!
Morgenochtend om ca. half acht weer op de fiets. Het brood, de kaas en de chocolade zitten al in de fietstas want morgen wacht weer een zware dag met veel klimmen en dalen.

• 23 September 2009 - 20:45

Lennart:

Ben benieuwd naar de foto's als ik dit zo lees. Maar wij vertrekken morgen richting Tokyo, dus we moeten nog even wachten.

Veel succes de laatste paar dagen, de finish is nu in zicht!

• 24 September 2009 - 07:29

Ruth:

Zo leuk om steeds alles te lezen hoe het gaat! Ik ben erg benieuwd naar de ramen van Gaudi! Hopen dat daar foto's van zijn gemaakt.
    John en Jos, Petje af. Jullie zijn er bijna en de laatste lootjes wegen misschien het zwaarst, ze zijn natuurlijk ook erg bevredigend.
    Keep it up!

• 24 September 2009 - 09:30

Jos En Mariette:

Hallo jongens,

Een tijdje zonder contact geweest. Zijn afgelopen weeken in Utrecht geweest voor een
    trouwerij en hals over kop moeten terugkeren naar Belgie om onze kleindochter op te vangen want zij heeft er intussen een zusje bij Lore. Alles ok moeder en dochter komen vandaag alweer uit het ziekenhuis. Als we niet dringend naar huis moesten hadden we Sonja zondag willen verassen met een bezoekje om haar
    eenzaamheid te doorbreken? We denken dat niet want als we proberen te bellen is ze zelden thuis.

Zo en nu aan jullie john en jan van harte nog veel sterkte voor de laatste lootjes maar dat zal zo te lezen geen probleem meer mogen zijn.Jullie zijn ondertussen al goed getraind. Einde in zicht! Het zal jullie veel voldoening geven.

Veel groetjes ook van Jos die wel had willen meefietsen.

• 24 September 2009 - 11:51

Ruud:

Ey Jos en John,

Dit ziet er goed uit. Een mooie Kathedraal voor je neus en een paleis.
    Daarnaast heel goed en gunstig dat jullie niet ziek zijn geworden.

Veel succes vandaag met de loodzware rit!

Gr.

Ruud

• 26 September 2009 - 14:40

Joost En Arielle:

Leuk die laatste foto´s zeg. Jullie zijn er bijna. Nog ff volhouden maar he bikkels!

Mooi dat het weer wat beter is geworden en dat de kathedraal mooi is.

Gr,
    Joost en Arielle