27 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 27 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

27 september

Door: Janny

27 September 2009 | Nederland, Amsterdam

WE DID IT

Na vandaag 85 km gefietst te hebben over de Ruta Nacional (op zondag is er weinig verkeer) zijn we aangekomen in Santiago de Compostella.
We zijn om 8.30 uur gestart in dikke mist. In de loop van de dag klaarde het op. Stralend weer.
Na aangekomen te zijn in Santiago de Compostella om 16.19 uur, hebben we de familie een sms gestuurd.
We hebben er zolang naar toe geleefd en hebben er nu een dubbel gevoel bij. Het moet nog even bezinken dat we nu werkelijk in Santiago zijn. In ieder geval in ons hart reuze blij er te zijn.
Het vinden van een slaapplaats was geen probleem. We overnachten in een klooster waar vroeger monniken opgeleid werden. Dat is voor ons een gepaste omgeving na 5 weken celibaat!
Na gedoucht te hebben, zijn we neergestreken op een terras. Een heerlijk koud pilsje onder de stralende zon. We hebben nog geen kathedraal bezocht.
Morgen...... (pelgrims)paspoort ophalen, fietsvervoer naar huis regelen (we komen niet fietsend terug, jammer Jos!!), terugreis naar huis regelen. Hoe: bus, trein of vliegtuig????
We blijven in ieder geval 2 nachten in het klooster.

Wordt vervolgd.

• 27 September 2009 - 20:26

Ernst:

Jongens, van harte. Dat pilsje hebben jullie verdiend. En nog wel meer ook. Een hele prestatie, die ik jullie niet na ga doen.
    Geniet wat van stad en omgeving. Goede thuisreis!

Ernst
    P.S. Volgens mij is het dichtsbijzijnde vliegveld met rechtstreekse vluchten naar Nederland dat van Porto. Daar fietsen jullie in 2 dagen heen. ;-)

• 27 September 2009 - 20:54

Janh:

Hallo kanjers

Super gedaan ,mannen! YOU DID IT! Dat jullie er nu al zijn. Dat is heerlijk genieten van je welverdiende biertje(s). Nu lekker de stad bekijken en alles laten bezinken. Een paar dagen in een klooster verblijven.... Pas wel op ,dat je geen roeping krijgt, want dan duurt 't wel even voor we jullie weer terugzien.
    Trouwens is de nazorg al geregeld: om weer van die fietsverslaving af te komen?
    Mannen ,ik zie jullie over een aantal dagen weer in Nederland. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Een goede thuisreis.

groet,Jan

• 27 September 2009 - 20:55

Marion:

Zooo geweldig, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!Wat een sportieve mannen zijn jullie en doordouwers.Geniet nog maar heerlijk van het zonnetje en van Santiago. En een goede terug reis.
    Groetjes Marion.

• 27 September 2009 - 23:33

Sanne & Lennart:

Hoera!!!!

Zo, dat hebben jullie echt snel gedaan hoor! Jullie zijn helden. Veel plezier morgen met het bezoeken van de kathedraal (het moet wel een hele mooie zijn als je er zoveel moeite voor gedaan hebt er te komen) En geniet nog even van de spaanse zon ( en van de sangria). Veel liefs van Sanne en Lennart. (die nu vertrekken richting Mount Fuiij, en dus een paar dagen uit de lucht zijn) KUS

• 28 September 2009 - 06:27

Richard:

Mannen gefeliciteerd knappe prestatie,geniet er daar nog lekker van je heb nog tyd genoeg voor sonja de verjaardag. groetjes richard

• 28 September 2009 - 07:07

Frans En Gerda :

Proficiat mannen, goed gedaan en John ik moet eerlijk zeggen dat toen ik hoorde dat je dit ging ondernemen ik er toch wel een hard hoofd inzag, dit is wel ff wat anders als hier in de polders koersen.
    petje af en binnen je gestelde tijds limiet. Je wilde 5 oktober terug zijn en dat is gelukt.klasse !!
    nu nog ff bijkomen daar en genieten van de omgeving, groetjes

• 28 September 2009 - 07:24

Aad:

Heren, geweldig gedaan. Jullie mogen wel een héél krat bier drinken!!
    Geniet van de kathedraal met dat enorme wierookvat!!!
    Goede thuisreis!!!!
    Aad

• 28 September 2009 - 07:38

Haico:

Whoahhh!!

Ik ben zo blij voor jullie!

Tot snel...

• 28 September 2009 - 09:03

Truus:

Hallo mannen. Gefeliciteerd! Prachtig doel bereikt! Vlag in top! Geniet in Santiago van jullie welverdiende rust.
    Groeten en tot gauw in Nederland. Jan en Truus.

• 28 September 2009 - 11:30

Nel En Cees:

Gefeliciteerd.
    ja,een katholieke pelgrim eindigt in een klooster. En als jullie dat kunnen beperken tot twee nachten dan komen jullie er goed vanaf. Een moslim treft het soms beter, dan wordt er over maagden gerept. Maar het is een hele prestatie en geniet nog van de spaanse zon.
    groetjes,
    Cees en Nel

• 28 September 2009 - 11:44

John & Marjolijn Sch:

Van harte gefeliciteerd met jullie prestatie. Geniet nog maar even van het mooie weer want hier gaat het omslaan. Waarschijnlijk zien jullie partners jullie z.s.m. terug. Nogmaals proficiat. Jullie spullen liggen niet in de weg. Bel maar wanneer het schikt.

• 28 September 2009 - 12:44

Henk En Ineke:

Nogmaals gefeliciteerd met jullie prestatie.Geniet nog even van je welverdiende rust in Santiago en ga alles even op je gemak bekijken.
    Maar ik kan ook
    begrijpen dat je nu weer naar huis verlangd.
    Goede thuisreis.

• 28 September 2009 - 13:14

Anna En Wim:

van harte gefeliciteerd met deze grandiose prestatie. een goede terugreis gewenst!!!