24 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 24 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

24 september

Door: John

24 September 2009 | Nederland, Amsterdam

We zijn zelf weer on line, de dames zullen dat wel prettig vinden. Even een teleurstelling voor Ruth, helaas geen foto,s van de ramen, die moet je zelf maar op internet opzoeken.

Vanmorgen na een ontbijtje (oud brood, maar dat ben ik gewend), koffie van de dag ervoor die in de magnetron is opgewarmd en een glas jus op weg om 8 uur. Het begon net licht te worden. Na een kilomter of wat begon de klim heel geleidelijk. Uiteindelijk tot een hoogte van 1510 meter gekomen vanaf 870 meter. Ik heb 2 stukjes van 12% gelopen, Jos niet. De afdaling was heel vervelend, steil en smal hier en daar. Totaal 12 km tot 540 meter. Onderweg stond een monumentje ter nagedachtenis van de fietser die de kwaliteit van zijn remmen had overschat.

We hebben in Noord Spanje een grote diversiteit in de natuur gezien. Kale hoogvlakten, eindeloze graanvelden, maar vandaag was toch wel een bijzonder mooie dag. We fietsten uiteindelijk over een pas in het hooggebergte, in de stralende zon. De hoogste berg in deze regio is de Monte Leon met ruim 2200 meter.

We zijn nu in Ponferrada in een Albergue met 4-persoonskamers. Dat kan nooit zo erg zijn dan in Leon waar we op een slaapzaal met 48 mannen lagen die snurkten en zich constant omdraaiden. Dar gaf een vreselijke herrie door de veren van de bedden. Ook konden er geen ramen open, zodat je een klap kreeg als je van de frisse hal de kamer inliep.

Nog 231 kilomter te gaan, waarvan morgen de zwaarste etappe. We hopen nog steeds a.s. maandag in Compostella aan te komen

• 24 September 2009 - 14:32

Haico:

Hoi pap en Jos,

Woah... nooit geweten dat Noord-Spanje zo bergachtig en gevarieëerd is! 231 kilometer. Geweldig!! Succes morgen met de zwaarste etappe. Gezien jullie succes tot nu toe moet dat ook een ietje zijn!

*stoere mannen-knuffel*

Haico

• 24 September 2009 - 14:41

Aad:

Hoi Jos,
    de laafste liidjes wegen het zwaarst. Maar jullie gaan het halen, zeker weten!!! Groeten,
    Aad

• 24 September 2009 - 16:00

Hansvan H:

Jullie ruiken de stal al. De lucht van de kaarsen in Compostella moet als een magneet werken. Kom op,lachen om dat laatste stukkie,zo veel hoger als de Brienenoord kan dat toch niet zijn,succes. Hans

• 24 September 2009 - 16:31

Sanne & Lennart:

Een slaapzaal met 48 mannen?? Klinkt prachtig! Wij zitten nu op Schiphol en vertrekken over 30 min richting Japan... dus we zie je pas eind oktober ;( Nou zet em op mannen!! go go go ! kus
    S & L

• 24 September 2009 - 17:00

Truus:

Hallo mannen.
    Zet 'm op. Jullie hebben al zo veel overwonnen, dit doen jullie ook! Morgenavond is het heerlijk rusten!

Succes!! Jan en Truus.

• 24 September 2009 - 17:59

Ernst:

Hola J&J,

Ik had Jos van te voren nog gewaarschuwd dat het noorden van Spanje erg bergachtig is. Had die dat niet doorverteld? Ik heb nog even aan jullie gedacht toen ik twee dagen geleden "over" jullie heenvloog van Lissabon terug naar Nederland. Die bergen lijken van 11 km hoogte vast minder hoog dan vanaf de fiets ;-)
    Maar inderdaad, Spanje is erg divers en heeft veel moois.
    Sterkte met het laatste stukje.

Ernst

• 24 September 2009 - 19:03

Janny:

Hallo mannen

Chapeau!!!
    Wat een prestatie.
    Nog even voor onze Belgische vrienden: Jos had niet alleen graag mee willen fietsen, sterker nog: hij fietst mee!!!

• 24 September 2009 - 20:05

Joop En Miep:

diep respect voor jullie

• 24 September 2009 - 21:14

Janh:

Hallo klimmers,

Wat een zware en tevens mooie tocht zal het geweest zijn vandaag (do.).Dit moet weer een onvergetelijke ervaring voor jullie geweest zijn.
    John,fijn dat je er toch ook nog van hebt kunnen genieten, ondanks de zware inspanningen, die je hebt moeten leveren. En dan maar 2x een klein,enorm steil stukje hoeven te lopen...
    Trouwens ,heeft Jos al een keer een dopingcontrole gehad onderweg ? Of heb je misschien al gemerkt dat hij stiekem EPO,amfetaminen....gebruikt. Want het is toch niet normaal ,dat hij steeds maar op zijn zadel kan blijven zitten zonder een keer af te moeten stappen.. Geintje Jos,ik vind het super van jullie allebei!
    Morgen veel wilskracht en goede benen toegewenst.Nog maar 231km!

groet,
    Jan

• 25 September 2009 - 08:48

Ruud:

Netjes, Netjes, netjes.

Niks anders dan lof voor jullie reis! Jullie zijn er bijna. Die hoogtestijgingen zijn gelukkig en blijkbaar niet funest voor jullie.
    Dat is toch flink wennen neem ik aan: ijle lucht, minder zuurstof, omhoog fietsen. Echt klasse!

Ga zo door! Jullie zijn er bijna! Het doel is bijna bereikt.

En by the way die foto's zijn echt leuk!

Gr.

Ruud

• 26 September 2009 - 14:43

Joost En Arielle:

Hoi Jos en John,

Leuk verhaal weer. Mooi dat het landschap zo gevarieerd is. Succes morgen weer met de zware rit en hoop dat jullie volgens schema kunnen blijven rijden.

Toch wel gevaarlijk dat dalen gezien het standbeeld van de fietser die is verongelukt. Voorzichtig aan dus!!