25 september 2009 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 25 september 2009 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

25 september 2009

Door: Jos

25 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Om 08.00 uur vertrokken voor weer een etappe. Dit keer weer een hoogte verschil overbruggen van 800 meter. De eerste 25 km waren vrij vlak met hier en daar een klimmetje. Toen kwam het echte werk: in 19 km van 500 naar 1300 meter klimmen in een prachtige ambiance: een stralende zon en begroeide bergen. Het klimmen ging langzaam maar gestaag. John had nog de dag van giteren in de benen terwijl ik nergens last van had. Om 16 uur waren we boven een de top. Toen volgde een afdaling van 12 km naar Triacastela. Aan het begin van het dorp was een uithangbord van een refugio te zien. Deze refugio beviel ons. Op onze slaapzaal staan 6 stapelbedden en een bed alleen. 3 van de 13 bedden zijn bezet.
We hebben net een heerlijke maaltijd genuttigd op een terras. We hebben 83 km gefietst. Blijft nog over 152 km. Daar gaan we misschien 2 of 3 dagen over doen. We zien het wel.
Dit was het voor deze keer.

• 25 September 2009 - 19:27

Ernst:

Zeg Jos, wat is dat nou? Gisteren schreef John nog 231 km. Doen jullie er vandaag 83 en dan nog 152 te gaan? Jij bent van de generatie die uit het hoofd kan uitrekenen dat dat niet klopt ;-)

Maar ik begrijp, dat je het erg naar je zin hebt. Volgens mij fiets je vanaf Santiago probleemloos door naar Fatima. Zeg maar tegen John dat dat stuk minder bergachtig is ;-)

Ernst

• 25 September 2009 - 22:37

Janh:

Hallo Jos en John,

Zo, deze loodzware etappe zit er ook weer op.Klasse! Een mooie beklimming in een stralende zon: weer een bijzonder ervaring erbij.Nog maar 152 km..op naar het eindpunt!
    Zijn jullie al langs die enorme stenenberg met daarboven een ijzeren kruis gekomen? Zo ja ,hebben jullie er stenen bijgelegd?
    Prettige tocht verder.

Groet,Jan

• 26 September 2009 - 08:23

Ruth:

En dan zijn het ineens nog maar een paar dagen. Het is snel gegaan. Toch stiekem wel fijn om jullie dadelijk weer thuis te hebben hoor. Geniet van het mooie weer en van de omgeving!

• 26 September 2009 - 14:46

Joost En Arielle:

Hoi John en Jos,

Ongelovelijk Jos wat kan jij bikkelen. Jij kan volgens mij de terugreis ook gemakkelijk met de fiets doen met de snelheid van een boeing 737!! Knap hoor!!

Nog maar 152 km heren! Dat is een peulenschil vergeleken met wat jullie hebben afgelegd. Succes met deze laatste kilometers en kijk uit naar jullie volgende bericht!!!

Gr,
    Joost en Arielle

• 26 September 2009 - 14:54

Cees&Nel:

Hoi John en Jos
    Leuk jullie hebben al heel wat ervaring opgedaan,de verhalen klinken steest beter.het weer zit ook mee volgens de stukjes. Als pelgrim is het slapen met al die kerels wel afzien maar dat hoort erbij maar dan is het thuis exstra genieten