20 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 20 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

20 september

Door: John

20 September 2009 | Nederland, Amsterdam

In iedere albergo waar we nu komen staan PC´s met een normaal toetsenbord. Allen het apestaartje zit er niet op. Dat is een combinatie van de alttoets met nog twee toetsen, maar welke?? Niet zo belangrijk.

Vanmorgen in de albergo ontbeten en om 10 voor negen op de fiets. Het is zoals gebruikelijk, rond 10 graden, geen wind, droog. Met Jos afgesproken dat hij het kopwerk zou doen zodat ik een beetje op krachten kon komen. Het liep als een trein. De eerste 60 kilomter waren bijna vlak. Wel begint het altijd rond 11 uur te waaien, en natuurlijk tegenwind. Jos had daar geen last van. Moeiteloos stampte hij de kilometers weg met die lange benen van hem, en ik kon zonder al te veel moeite bij blijven. En als hij wat te enthousiast was, gaf ik een seintje. De laatste 20 kilomter werd weer wat klimmen en dalen, en dan heb je er niet zo veel meer aan als je achter iemand zit. Jos gaat als een speer omhoog. Niets is frusterender om dat grote lichaam vrij snel te zien veranderen in een kleine rode vlek een eind voor je. Ik zal er helaas aan moeten wennen.

Vandaag zijn we flink gevorderd. 79 km met een gemiddelde van 17,5. Het hoogste gemiddelde van de hele trip dankzij Jos.

We zijn nu in een albergo in Sahagun. Duur, 7 euro per persoon, maar goede douches en het ziet er allemaal netjes uit. Samen 2074 afgelegd en nog 411 te gaan.

Een van de problemen in Albergo´s is dat je je eigen slaapspullen bij je moet hebben. Lakenzak, slaapzak, soms een kussen, eigen handdoek. Als je er snachts uit moet na een paar biertjes, is het moeilijk om opnieuw in die lakenzak te komen. Voor mij is dat probleem opgelost. Vergeten in de vorige Albergo, net zoals de pet en de rode polo van Jos en een fles shampo van mij.

Hopelijk morgen weer hetzefde weer (de meteo zegt van wel) en dan op naar Leon.

• 20 September 2009 - 13:52

Lia:

Hallo John en Jos,
    Petje af voor jullie, en dat het Jos zo makkelijk afgaat had ik niet gedacht - bravo !
    Volhouden, he, het grootste gedeelte zit er op. Geniet in Leon, volgens sommigen is de kathedraal daar de mooiste in de wereld.
    Que mi fuerza te acompana !
    Saludos, Bart en Lia

• 20 September 2009 - 15:10

Ella Van Dam:

ik wens jullie heel veel geluk toe de laatste 411 km. Toy Toy en mooi weer!!!!!!!!!!!
    Ella en Cor

• 20 September 2009 - 15:58

Pa Rietveld:

Als het paard de stal ruikt.....
    Veel succes gewenst met de laatste loodjes!

• 20 September 2009 - 20:21

Marion:

Hallo stoere mannen!!!

Echt goed van jullie zeg, ik sta er versteld van.Jullie zijn echte fiets berggeiten!!!
    Veel succes met de laatste 400. Dit gaat zeker ook lukken.

Groetjes Marion

• 20 September 2009 - 20:49

Carola Rietveld:

Heel veel succes met de laatste loodjes, jullie zijn er bijna. Geniet er van!

Groetjes Carola

• 20 September 2009 - 22:11

Janh:

Hoi fietsmaten,

Wel flink opgeschoten vandaag. Weer 79 km (met een hoog gemiddelde).
    Lekker dat het weer een heeeeeel stuk vlak was, zodat je wat op krachten kon komen, John.
    Tip: Kan je niet Jos z'n wielerbroek van achteren vastpakken bij die klimmetjes? Rijdt hij ook niet van je weg....
    Het zal trouwens wel steeds gemakkelijker gaan als je steeds minder bagage gaat krijgen. Maar ik neem niet aan dat je die spullen express vergeet.

Ikzelf heb vandaag weer gefietst (rondje Schoonhoven -zonder stop)Weer alleen.Behoorlijk wat wind.Ik kijk ernaar uit om over een aantal weken weer met jullie te fietsen. Maar dan wel op de racefiets!

Een goede tocht weer morgen.

groet,
    Jan

• 21 September 2009 - 12:16

Henk En Ineke:

Hallo Jos en John,

Nog 411 kilometer te gaan.Als het even meezit zijn jullie er het einde van de week.
    Hou nog even vol.
    Veel succes.

• 21 September 2009 - 13:26

Cees &Nel:

Hoi John

• 21 September 2009 - 13:33

Cees & Nel:

Hoi John,
    Nu met wel wat tekst, want anders heb je te weinig te lezen.
    Je moet een deel van de dag lichamelijk bezig zijn, zoals fietsen en een ander deel meer intellectuele bezigheden hebben en daar hoort lezen bij.
    We volgen jullie dagelijks en snappen dat het af en toe prima gaat en soms iets minder. Maar het eindresultaat geeft de kick en daarom nog maar een tijdje verder fietsen. Af en toe wat kalmer aan en goed om je heen kijken. Spanjaarden zien er toch leuk uit? En anders kijk je naar de natuur. Succes en veel plezier.

• 21 September 2009 - 14:59

Joop Miep:

We blijven jullie volgen, zet door!!

• 21 September 2009 - 15:52

Sanne:

Hoi Paps & Jos,

Fijn om te lezen dat het nu echt een beetje opschiet. Sonja heeft net een nachtje in Amsterdam gelogeerd en al geeft ze het niet toe, ze mist je best wel natuurlijk!!! ( en Jos ook, maar ietsjes minder ;). Lennart en ik vertrekken donderdag naar Japan dus dan zien we jullie pas eind oktober!! Dikke kus & doe voorzichtig.

• 21 September 2009 - 17:08

Joost:

Hey pa en John,

Zozo dat schiet op. Lekker hoor pa. Flink bikkelen zoals we je kennen. Knap dat je zelfs na 2000km nog steeds zo erg kan bikkelen. Ongelovelijk.

Zet hem weer op beiden. Jullie zijn al nu op 1/4!!!!!

Groet,
    Joost

• 21 September 2009 - 17:09

Truus:

Hallo Jos en John.
    Na een druk maar heel leuk oppasweekend in Rotterdam ben ik, na jullie reisverslagen gelezen te hebben, weer helemaal bij.
    Wat een ongelofelijke mooie prestatie gaan jullie leveren.Ik zeg het weer:"Mijn petje af voor jullie beiden".
    Geniet van de laatste 411 km.,hopelijk met goed fietsweer!
    Groeten, Jan en Truus.

• 21 September 2009 - 17:25

Richard:

nog maar een weekje fietsen knap hoor .Jos doe maar rustig aan want de eerste thuis wedstrijd van Excelsior haal je toch niet.Misschien 2 oktober???? misschien ook wat voor jou john?geniet er van de laaste week. groetjes Richard

• 21 September 2009 - 17:47

John Schelling:

Hoop dat john de volgende dag niet al te veel last heeft gehad van de drie whiskeys die hij heeft gedronken bij ons voor de caravan in Taller. Wij zijn inmiddels terug in Oisterwijk met jullie fietstassen.Sterkte Jos en john. Hoor wel wanneer jullie weer thuis zijn.
    Groet,
    John & Marjolijn

• 22 September 2009 - 17:34

Emile Van De Sandt:

Ha Jos,
    Hoe gaat het? Ik kreeg de link van Aad Slobbe. Ik ben het nu een beetje aan het lezen. Indrukwekkend hoor, jullie gaan goed!! Super. Nu de laatste loodjes, dat gaat jullie zeker ook lukken. Groeten Emile