3 September - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 3 September - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

3 September

Door: John

Blijf op de hoogte en volg

03 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Een paar dagen niet op de PC gekund, maar daar is hij weer.

Chatres viel tegen, niet omdat het geen mooie stad is, maar het regende flink, en dan blijf je niet te lang rondlopen. Wel de kathedraal bezoht en daar natuurlijk een stempel gehaald. Toch nog 16 km gefietst.

2 september afscheid genomen van onze 83 jarige hospita. We hadden besloten het laatste traject naar Tours in twee stukken te doen. Uiteindelijk hebben we 102 km gefietst met aardig wat klimmetjes en weer tegenwind. In een Chambre d hotes geslapen, wat een echt fors kasteel bleek te zijn, het Chateau de Rocheux. Een prima maaltijd met eendenborstfilet. En van de prijs kan je niets zeggen. Het kateel was goedkoper dan de boerderij waar we ook ovrnacht hebben.

3 september het restant naar Tours. Het grootste deel van de dag een echt straffe wind tegen, het restant van stevige buien die we in de nacht gehad hebben. Het was echt een zware dag. Morgen in ieder geval wat korter, 65 km met hopelijk minder wind.

We hebben nu 917 km gefietst, terwijl de route eigenlijk 872 km is, maar een andere route genomen (Antwerpen), verkeerd gereden, omgereden omat het logies niet aan de route lag enz. 1/3e deel zit er op, boekje deel 1 kunnen we sluiten. We gaan nu voor een biertje en voedsel in Tours. We zitten in een jeugdherberg aan de rand van het centrum, en dat centrum bestaat uit een lang aaneengesloten lint van restaurant en kroegen.

  • 03 September 2009 - 18:36

    Gerda En Irma:

    Tours is ook een prachtige stad in een schitterend gebied. Geniet ervan. Wij gaan een paar dagen uit de lucht met de computer wegens een verbouwing.
    Groetjes en veel plezier, Gerda en Irma

  • 03 September 2009 - 19:34

    Guus:

    Zo'n stuk fietsen mag best met een biertje en een goede maaltijd worden beloond. Jullie zijn al in Tours dat vind ik best al een heel eind. Toch wil ik jullie veel sterkte toe wensen, want wind en regen is ook niet alles. Maar hoe zuidelijker jullie komen des te beter wordt het weer (hoop ik). Groeten Guus en Nelly

  • 03 September 2009 - 20:21

    Janh:

    Hoi J&J,

    Het zit jullie met het weer bepaald niet mee.Zeker elke keer die behoorlijke wind tegen is natuurlijk zwaar irritant.Maar laat je daardoor niet uit het veld slaan.Jullie schieten trouwens lekker op! Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen.
    Gisteravond zelf nog
    gefietst: rondje Schoonhoven. Overal om mij heen waren donkere , dreigende wolken, maar 't is gelukkig drooggebleven tijdens het fietsen. Moet ook m'n kilometers maken voor volgende week zaterdag.Dan is de tourtocht van "Nieuwerkerkers helpen"(200 km)

    Weer een goede tocht.

    m.v.g.
    Jan

  • 04 September 2009 - 06:31

    Ruth:

    Ik hoop dat jullie binnenkort wat mooier weer gaan krijgen. Het is hier ondertussen ook behoorlijk aan het dreigen. Vanacht veel harde wind en regen. Ik hoop dat jullie het niet ZO erg hebben gehad. Ik kan nu wel van een helemaal ronde regenboog genieten. Hoop dat jullie ook dergelijke mooie verschijnselen zien van moeder natuur!
    Fiets-ze!
    Ruth

  • 04 September 2009 - 12:44

    Piet:

    Hey, MANNEN!!

    Misschien toch een goed idee om ook terug te fietsen, dan hebben jullie lekker voor de wind, toch?

    Spanje was gisteren tijdens de vuelta 34 graden dus houdt moed.

  • 04 September 2009 - 16:11

    RIA:

    Wat knap dan jullie na een dag rust weer de draad opgepakt hebben.Het gevoel is met al die tegenwind dat je het dubbele aan kilometers fiets. Hier is het vandaag ook storm en regen. Het vrouwenelftal
    zit ongelooflijk knap in de halve finale en voetballen morgenavond 6 uur tegen Engeland.Als je weer op honk bent hoor ik wel hoeveel D en T ik fout heb.Ik wens jullie alle twee morgen windje mee.

    LIEVE GROET AAN JULLIE VAN MIJ.

  • 04 September 2009 - 17:04

    Truus:

    Hallo mannen.
    Elke dag volg ik jullie nauwgezet. Het zou eens plezierig zijn, de wind mee te hebben. Jullie worden door de altijddurende tegenwind wel gehard! Geniet van Tours en de omgeving.Geweldig, dat jullie op het schema voorliggen, dus....houd moed!
    Groeten, Jan en Truus.

  • 04 September 2009 - 20:52

    Janny:

    hoi mannen,veel respect voor jullie. denk bij tegenwind maar aan het lied van Boudewijn de Groot: hoe sterk is de eenzame fietser..... Geniet ook van de omgeving!!! veel liefs Janny

  • 05 September 2009 - 10:22

    Ronald:

    Beste John (en Jos)

    Deze week kreeg ik dit internetadres van Sonja; vandaag de site bekeken. Heel veel succes verder. met jouw sportverleden overwin je deze elementen ook wel.

    Groeten Ronald

  • 05 September 2009 - 10:45

    Joost:

    Al ruim 900 kilometer gefietst. Ongelovelijk zeg. Respect.

    Geniet ervan en keep up the good work!!!

  • 05 September 2009 - 16:47

    Jos En Mariette:

    Goede moed!!! Nooit en nimmer versagen!!!Vol-houden!!! Is makkelijker dan de dodentocht! Zelfs
    ik kon het aan! En Rome
    is nòg zwààrder, dus...
    Bereid je maar voor op
    Jeruzalem, John, want dat
    wil ik samen met jou doen.Zal ik Sonja nog
    troosten, ocharme, ik
    denk dat ze liever mee-
    gegaan was, zoals Soesje.
    Morgen doen we méé aan de
    Gordel in Brussel en gaan
    een Leffe drinken bij de
    Koning van Spanje, ik
    had ingeschreven voor 't
    zwaarste parcours : moun-
    tainbiken in Overijse
    = héél héuvelachtig...
    voor 41 km maar door de
    barst in schouder ben ik
    verplicht om met de dames
    te fietsen (vind ik dat
    héél erg, denk je???).
    Gisteren heb ik 2 kiezen
    laten trekken : afgezien,
    verschrikkelijk, daar is
    fietsen naar Santiago niets tegen!! Ik was
    3 dagen gaan werken en dan alweer 1 dag thuis
    vanwege die verdomde tandarts!!!
    Ik loop té weinig, deze
    morgen slechts 9 km maar
    ik durf niet méér gezien
    mijn schouder! Volgend
    week-end gaan we naar
    Mariettes nicht : haar
    man heeft een fruitplan-
    gage en dan kunnen we
    appelen en peren à volon-
    té meenemen. Het week-end
    daarna is er het huwe-lijksfeest van mijn
    nichtje in Utrecht en
    logeren we in the City Court Hotel. Dan zal
    Anja gaan bevallen van
    haar 2e dochtertje en
    zullen wij 3 kleindoch-
    tertjes mogen verwennen.
    Soesje stelt het prima,
    het leed van de operatie
    is geleden en ze voelt
    zich al véél béter. In
    die mate dat ze méé naar
    Jeruzalem zal fietsen???
    Binnenkort gaan Soesje
    en ik met de kleindoch-
    tertjes naar indoor
    Plopsaland in Hasselt (B)
    daar zullen ze naar uit-
    zien...
    Stel het wél, hou het
    vol, eet voor je honger
    hebt, drink voor je
    dorst hebt en rust voor
    je moe bent!
    En denk eraan : een
    pelgrim MOET afzien!!!
    Maar dat komt allemaal
    in orde!
    Lieve groetjes van ons
    beiden, wij denken aan
    jullie allebei en bidden
    voor jullie.
    Soesje en jos


  • 05 September 2009 - 18:53

    Bert E.:

    He oudjes - Van Janny gehoord dat jullie eindelijk de wind meehadden en dat jullie steeds sterker worden. Ga zo door. Geniet ervan. Als jullie terug zijn dan rijden jullie mij helemaal aan gort. Verder veel plezier.


  • 05 September 2009 - 19:06

    Jean Claude Et Baudr:

    Bravo à ces courageux sportifs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsen naar Santiago

Recente Reisverslagen:

28 September 2009

28 september

27 September 2009

27 september

26 September 2009

26 september

25 September 2009

25 september 2009

24 September 2009

24 september

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 57210

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 30 September 2009

Fietsen naar Santiago

Landen bezocht: