5 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 5 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

5 september

Door: John en Jos

05 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat een leuke reacties allemaal, het geeft ons moed om door te gaan (reactie Jos: Ach lul toch niet, het valt allemaal wel mee). Hij moest mijn benen eens voelen, die zeikerd (John).

Goed, gisteren wind mee. Een stuk samen gefietst met Paul uit Maassluis, ook onderweg, maar die had te veel haast. Wij hadden gereserveerd in een hotel in Dangé St-Romain, waar we om 3 uur al waren. Dat is eigenlijk niets, want dan ga je op bed liggen wachten tot het etenstijd is, om daarna te gaan slapen.

69 km gefietst, een stempel gehaald in de plaatselijke kerk.

5 september weer verder. Gereserveerd in de jeugdherberg in Poitiers. Prima fietsweer, maar 10 graden bij het vertrek, dus wel fris. Rond 3 uur in Poitiers, paar kerken bezocht, stempel gehaald en een biertje gedronken, de motor heeft brandstof nodig. Toen was het 4 uur, en de jeugdherberg gaat pas om 6 uur open. En om 2 uur door de stad te lopen slepen met een fiets met 20 kg bagage is ook geen succes. Dus heeft Jos een B&B gebeld, gereserveerd en zijn we nog 14 km verder gegaan. Een heel aardige, Engels sprekende dame. Ze kookte echter niet, dus hebben we zelf boodschappen gedaan, pak soep, brood, beleg, toetje. Zij heeft wel de soep opgewarmd en de tafel gedekt, prima gegeten. Goed adres: Nieuil-l Espoir, Le Closerie du Rocher. De kilometerteller geeft inmiddels 1059 kilometer aan. Bijna op de helft.

We can do it, we can do it, we will do it.

Planning voor morgen 79 km naar Valence (niet het grote Valence).

• 05 September 2009 - 20:41

Janh:

Hoi fietsmaatjes,

Eindelijk eens windje mee en lekker fietsweertje . Het werd eens tijd ook.
    Dat lijkt mij ook niks om ergens al uren van te voren aan te komen ; misschien heb je nog wel goede benen en ben je nog niet zo moe en had je nog best een stuk verder kunnen/willen fietsen.
    Je maakt wel leuke dingen mee.....

Weer een goede en plezierige reis morgen en...........
    you can do it , you can do it, you will do it

groet,
    jan

• 06 September 2009 - 07:20

Marion:

Zooo,bijna op de helft, knap van jullie hoor!!!
    En eindelijk eens een windje mee, werd wel tijd. Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Zet hem op, jullie kunnen het!!! Veel fiets plezier. Groetjes Marion

• 06 September 2009 - 07:43

Corrie En Hennie:

ja jullie zullen best je benen voelen. maar dat neemt niet weg dat we het een prestatie vinden. veel succes boy's. groetjes van ons

• 06 September 2009 - 09:27

Truus:

Hallo sportievelingen.
    Fijn te horen, dat de wind eindelijk eens mee zit. Hopelijk blijft het zo voorlopig.
    Echt een reactie van een Engelhard(ach.....)!Niets van aantrekken, John. Je kent hem langer dan vandaag.
    Verder weer veel fietsplezier.
    EEn groet, Jan en Truus.

• 06 September 2009 - 22:15

RIA:

Ik heb net een e-mail verzonden maar hij staat er niet in.

XXXXXXRIA

• 07 September 2009 - 19:34

Lia:

Hallo John en Jos,
    Flink eind op weg zijn jullie al - geweldig.
    Ik begrijp dat Jos zijn
    fijnbesnaardheid niet
    thuis gelaten heeft - sterkte, John !
    Zet hem op, jongens, you
    can, indeed !
    Tot de volgende keer,
    Bart en Lia

• 07 September 2009 - 19:50

Kees Gruttonest:

Hallo pelgrim John en hallo pelgrim Jos,

Lijkt me allemaal heel relaxt wat jullie doen; stempeltje halen bij een kerk, een 83-jarige hospita een klap voor de billen geven, je vol laten gieten met grimbergenbier en af en toe een stukje fietsen.Zo haal je Santiago wel!
    Nu serieus, chapeau voor jullie beiden, ik doe het jullie niet na. Als jullie weer terug zijn, fiets ik op zondag weer gezellig mee.

Groeten Kees K

P.S.
    Hoe zit het eigenlijk naast het fysieke aspect van de bedevaart met de religieus-spirituele kant er van? Een beetje contemplatie op zijn tijd kan toch geen kwaad!? Misschien kun je daar een volgende keer iets over vertellen

• 08 September 2009 - 08:12

RiadeK:

Hallo John (en Jos),

Leuk om jullie verslagen te lezen. Wat een prestatie.Petje af voor jullie. Veel goeds voor de komende kilometers.

Groetjes, Ria de Knegt

• 08 September 2009 - 08:22

Haico:

Hoi Pap en Jos,

Dit laatste verslagje is een paar dagen oud. Nu ik dit schrijf zijn jullie dus vast wel over de helft. WAUW!!! Echt super goed!!!

Mam houdt me goed op de hoogte over hoe het gaat. Zo vernam ik dat Jos alle boekingen doet. Het is leuk hoe zulke dingen gaan... Iedereen moet doen waar hij goed in is. FIETSEN dus!!

Haico

• 08 September 2009 - 17:36

Guus:

Misschien een wat late reactie maar beter laat dan helemaal niet. Fijn dat jullie nu beter weer hebben. Nu richting Angouleme, of misschien zijn jullie er al. Zijn wel eens in Angouleme geweest daar heb je een overdekte markt. Maar ik denk dat jullie meer behoefte hebben aan een leuke hospita en een glas koud bier.Verder veel sterkte toegewenst en dat jullie het halen, daar is natuurlijk geen twijfel over. Groeten Guus