Verslag van 6/7 en 8 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu Verslag van 6/7 en 8 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

Verslag van 6/7 en 8 september

Door: Janny en Sonja

08 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Na enkele dagen geen p.c. beschikbaar te hebben, houden we jullie een keertje op de hoogte van het wel en wee.
Joa en John fietsen dus nog steeds voort.
Zondag 6 september: 85 km gefietst, heet en veel klimmen, overnacht in B&B te Valence. Maar bijna op de helft.....
Maandag 7 september weer 86 km gefietst waarvan ca. 40 km geklommen bij een temperatuur van ca. 30 graden, dus veel drinken. Geslapen in een hotel in Aubeterre-sur-Dronne. Nog 7 km,dan zijn we op de helft!!!
Dinsdag 8 september: 80 km gefietst waarvan ca. 15 km geklommen. Het was heet. Gefietst door wijngebieden van Saint Emilion, prachtige landschappen. John had na een kwartier al vreselijke kramp in zijn bovenbeen, moest worden gestopt, rekken/strekken enz. Heel veel gedronken. De warmte speelde ons parten.
Aangekomen in Faleyras, B&B le Biac, erg ""stylish", mensen van onze leeftijd, is heerlijk voor ons gekookt. Zitten nu buiten met uitzicht op het zwembad terwijl onze was hangt te drogen. Jos zag een vallende ster. Wat zal hij gewenst hebben!!!!
Na vanavond gesproken te hebben met de beide mannen blijkt wel dat John veel dieper moet gaan dan Jos.Steeds maar zere bovenbenen, tegen kramp aan. John had niet verwacht er zoveel moeite mee te hebben maar met hulp van Jos zal hij er zeker wel komen. Jos daarentegen had niet verwacht het zo geweldig te vinden.
Er wordt overwogen (verzoek John) donderdag een rustdag in te lassen.
Wat de religieuse-spirituele kant betreft: er zijn onderweg al heel wat kaarsjes aangestoken met daarbij behorende gedachten/gebeden.
Contemplatie-tijd zal ongetwijfeld komen als de mannen weer thuis zijn.

• 08 September 2009 - 21:27

Janny

Mannen. denk aan onze lijfspreuk: I can do it, I can do it, I will do it
    Zet hem op!!!!

• 08 September 2009 - 21:31

Ruud

Hoi Pa en John
    Al over de helft. Geweldig!!! Geniet ervan en ik blijf jullie volgen

• 09 September 2009 - 07:26

Arielle:

Hey mannen!!!

Zooo goed joh, al over de helft! Wel pittig om zulke afstanden met dat warme weer te fietsen, knap van jullie! Hier gaat alles goed, ben alweer druk bezig met school.

Heel veel succes en ben benieuwd naar jullie volgende berichtjes,

Groetjes,
    Arielle

• 09 September 2009 - 08:53

Corrie En Hennie:

Ga er voor mannen al bijna over de helft. alle ongemakken van krampen enz enz is heel vervelend, maar jullie kunnen het halen sterkte mannen.

gr corrie en hennie

• 09 September 2009 - 10:16

RIA:

Lieve Jos, wat sportief dat je zo'n rekening met John houdt.John, ik weet maar al tegoed wat kramp is pijn en zeer vermoeiend, die grote vriend daar boven help je er door heen als je het hem vraagt, anders vraag ik het wel voor je hoor!!!!!!!!!!
    Probeer te zwemmen morgen met de rustdag dat is de beste medicijn voor overwerkte beenspieren meteen daarna moeten ze gemasseerd worden dan krijg het overmatige melkzuur de kans om afgevoerd te worden.
    Doen hoor.
    Lieve groet aan jullie van mij.

• 09 September 2009 - 12:52

Henk En Ineke Stout:

Hallo fietsers,

Wat een prestatie en dan dat warme weer.Maar de natuur waar jullie door heen fietsen zal jullie toch ook wel op de fiets houden.
    Neem in ieder geval ook eens een vrije dag om het een en ander te bezichtigen.
    Janny en ik hebben gisteren 77 kilometer gefietst, nog even en we kunnen ook naar Santiago fietsen.
    Wij wensen jullie heel veel fietsplezier en heeeel veel sterkte toe.
    John en Jos zet hem op.

Groetjes,
    Henk en Ineke

• 09 September 2009 - 13:29

Haico:

Ik zou doen wat Ria zei... Zwemmen en naar een massage vragen. Dit doet me denken aan die oude Pink Panther film.

Even lachen!

Hotel Clerk: [Clouseau rings the bell for service] Yes?
    Insp. Jacques Clouseau: Do you have for me the 'massage'?
    Hotel Clerk: Oh. You want a massage, ey?
    Insp. Jacques Clouseau: If you have one for me, yes.
    Hotel Clerk: Here. Why don't you try Tokyo Lil at the end of the block. Ask for Passionflower Shirley, the Yokohama Butterfly.
    Insp. Jacques Clouseau: And why should I do that?
    Hotel Clerk: Well, you want a massage, don't you?
    Insp. Jacques Clouseau: Yes, but I want it from you.
    Hotel Clerk: Sir, I don't give massages.
    Insp. Jacques Clouseau: But you gave me one early this morning.
    Hotel Clerk: Sir, you're mistaken.
    Insp. Jacques Clouseau: Look! Don't you try the tricks anglais with me, Monsieur. I receieved a 'massage' this morning from Inspector Quinlan of the Yard of Scotland.
    Hotel Clerk: The massage!
    Insp. Jacques Clouseau: And it was you that gave it to me.
    Hotel Clerk: Message.
    Insp. Jacques Clouseau: What?
    Hotel Clerk: You mean message.
    Insp. Jacques Clouseau: Look, I know what I mean, you lunatic. Now do you, or do you not have for me, the 'massage'?
    Hotel Clerk: No, Sir. For you, there is no massage.

• 09 September 2009 - 13:44

Cees Visser:

Hoi Jos en John,

fijn dat de reis per fiets voorspoedig gaat.
    En zeker dat nu de helft er al op zit.
    Vervelend is wel dat John last heeft van zijn bovenbenen. Ik denk dat het oververmoeidheid is maar het kan ook zijn dat je natrium en kalium gehalte te laag is in zijn bloed.
    wat echt helpt om dit te kort aan tevullen is bij een apotheek ORS te kopen dat is een zout oplossing met kalium.
    Meng een gedeelte hiervan bij je andere drinken in je bidon en je zal gaan merken dat je bovenbenen weer lekker gaan aanvoelen.
    ORS wordt door veel sporters gebruikt als aanvulling tijdens grote inspanningen.
    Lekker is het niet want je proeft wel het zout er bovenuit.

laat even weten als je ORS heeft gebruikt en of het helpt.

ORS is de Engels afkorting voor ‘oral rehydration solution', ofwel ‘een drinkbare vloeistof om de vochtbalans in het lichaam te herstellen'.

ORS is verkrijgbaar onder de merknamen Care Plus ORS, Dioralyte orange, Orisel en nog veel andere merken. Het is zonder recept te verkrijgen als zakjes poeder, die u in water moet oplossen.

1. Wat doet ORS en waarbij wordt het gebruikt?

ORS is een oplossing van zouten en (druive)suiker of zetmeel in water.

Groetjes Cees

• 09 September 2009 - 14:59

Truus:

Hallo mannen.
    Jullie reisverslag boeit me telkens weer. Het valt me echt mee, hoe jij,Jos, de fietstocht ondergaat.Ik had dit niet verwacht! Houden zo!Misschien een goede raad voor John(je zult het ongetwijfeld ook weten): drink veel, rust op tijd en masseer.Sterkte ermee! Er gaat een gezegde door de familie E.: Ze zijn oerlelijk, maar ijzersterk. Het eerste slaat nergens op; het tweede is, denk ik, wel van toepassing op Jos. We zullen zien!
    Het gaat jullie goed! Groeten, Jan en Truus.

• 09 September 2009 - 18:36

Richard En Nelleke:

hoi hoi petje af voor önze"ouwetjes hoor. Iedereen zit hier lekker op de bank jullie stukjes, [die erg tot de verbeelding spreken], te lezen, maar jullie fietsen daar maar door weer en wind.
    Probeer ook een beetje te genieten van alle nieuwe indrukken en af en toe een rustdag en biertje doen wonderen mannen!
    Nog maar.... kilometer en voor jullie het weten zijn jullie weer thuis en kunnen jullie op een geweldige belevenis terug kijken.
    Fiets ze erin.groetjes Richard en Nelleke

• 09 September 2009 - 21:01

Janh:

Hallo mannen,

Dat is wel even afzien om met die warmte veel te moeten klimmen. Maar ondertussen zijn jullie wel al mooi over de helft! Weer eens een rustdag nemen, een terrasje pakken -hopelijk met lekker weer - een aantal biertjes en wijntjes(niet te veel John!) zal m.i.weer een goede afwisseling zijn.
    John, nog steeds geen goede Franse masseuse tegengekomen , die je benen (en dan ook alleen je benen) onder handen neemt. Het mag natuurlijk ook wel masseur zijn....Hopelijk heb je wat aan de andere tips , zodat je betere benen gaat krijgen,John. Jos ,fijn dat je het zo naar je zin hebt.Volgend jaar dan maar naar Rome?????
    Ikzelf ben ook goed bezig: afgelopen vrijdag flink gefitnessed, zondag en vandaag rondje Schoonhoven en rondje Boskoop gecombineerd (100 km). Zowel zondag als vandaag flink wat wind, maar bij een rondje heb je 'm niet altijd tegen...Vrijdag nog een lichte training en ik ben klaar voor zaterdag!
    Mannen,weer goede tocht morgen. Geniet ervan

groet,
    Jan

• 09 September 2009 - 21:31

Janh:

Nog even een kleine correctie op mijn stukje:
    Een fijne dag morgen-ik ga ervan uit dat jullie dan een rustdag hebben- en een goede tocht vrijdag.

groet,Jan

P.S.: Leuk om weer wat foto's van jullie te zien.