verslag van 9/10 en 11 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu verslag van 9/10 en 11 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

verslag van 9/10 en 11 september

Door: Janny

11 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Via sms en telefoon hieronder een overzicht van de belevenissen van Jos en John.

Woensdag 9 september: Een rit van 79 km van Faleyras naar Moustey. Eindelijk vlak en windje mee!!!!!! Mooie bosrijke omgeving. We hebben geslapen bij een kajakverhuurder Vergane glorie is nog voorzichtig uitgedrukt.

Donderdag 10 september: van Moustey naar Peliou, 72 km. Het was voor ons een soort rustdag want we hadden windje mee en het was vlak. Binnen 5 uur waren we in Peliou. Het weer is prima, boven de 30 graden. Nog twee dagen, dan zitten we aan de Spaanse grens. Ole!!
We hebben op een camping overnacht in een huis met een eigen keuken dus zelf koken. John heeft nog 30 km extra afgelegd om boodschappen te doen. Er stonden mensen op de camping uit Oisterwijk. Zij komen al 10 jaar op deze camping en stonden daar helemaal alleen. Een praatje is zo gemaakt dus 's-avonds daar een borrel gaan drinken, Jos aan het bier en John aan de whiskey (schijnt goed te zijn tegen kramp!!). Deze mensen nemen de voortassen met spullen, die niet gebruikt worden, mee naar Nederland.Dat scheelt ca. 10 kilo per persoon aan bagage. Het stuurt een stuk makkelijker en dat heb je nodig in de Pyreneeen.

Vrijdag 11 september: Vandaag 71 km afgelegd. Het is erg warm en onderweg behoorlijke klimmetjes (waaronder 2 1/2 km van 6 procent). Ging goed. We slapen vannacht in Sorde l'Ábbaye in een chambres d'hotes, 26 km ten zuiden van Dax, tenminste als er wat van slapen komt. Toen John even op bed zat om een sms te sturen naar Sonja, zakte de poot van het bed door de houten vloer. Het bed maar iets verschoven. Misschien toch nog een paar overtollige kilootjes John??
Morgen is onze laatste etappe in Frankrijk. Dan op naar Spanje!!

• 11 September 2009 - 21:19

Janh:

hoi John en Jos,

Toch maar geen rustdag genomen? Even lekker om 2 dagen op vlak terrein met het windje mee te fietsen. Konden de benen weer wat herstellen.
    En dan toch nog 30 km extra fietsen voor boodschappen,John.Puf-puffff.
    Het echte werk gaat bijna beginnen.Maar het schijnt ook prachtig te zijn. Mooie uitzichten b.v. en bijzondere vogels. Opletten dus ,Jos!
    Mannen weer veel sterkte, want you can do it ,you can do it, you will do it.

Groet,
    Jan

• 11 September 2009 - 21:25

Jos En Mariette:

Bijna in Spanje! Zoals wij destijds ook deden
    voortassen van de fiets
    dat scheelt. Dus nog maar 7 kg mee te nemen dat kan niet anders dan lukken. Goede raad voor John: probeer magnesium tabletten op de kop te tikken (hier te verkrijgen bij kruidvat als bruistablet op te lossen in water). Zeker ook bij een apotheek. Krampen is voornamelijk een tekort aan magnesium. Ik kan er van meespreken John, heb er soms ook last vooral 's nachts. Neem 1 tablet perdag en je zal zien het helpt en je vliegt zo de pyreneeen over en later de heuveltjes in spanje.
    Goeie moed allebei.

• 12 September 2009 - 09:46

Hans Van Houdt:

Goed om te lezen dat de trainingsarbeid niet voor niets is geweest. Dat laatste stukje moet toch ook lukken. Goed drinken en veel rusten, denk er om Parijs is nog ver (Gelukkig dat je daar al lang voorbij bent). Succes en laat je niet kisten door die paar heuveltjes die je nog te goed hebt.

• 12 September 2009 - 17:08

Guus:

Spanje nadert al, maar eerst de pyreneeen nog nemen. Ik denk dat dit prima gaat lukken. Fijn dat jullie allebij 10 kilo bagage kwijt zijn. Dat scheelt een slok op een borrel. Ik ben benieuwd of julie zelf ook al kilo,s kwijt zijn!
    Nelly is vandaag jarig en we gaan nu uit eten. Groeten en sterkte toegewenst. Guus

• 14 September 2009 - 08:57

Joost:

Spanje nadert snel zeg op deze manier.

Handig dat jullie bagage konden droppen. Dat scheelt vooral met klimmen.

Succes met jullie verdere reis.

Op naar de pyreneeen!!!