12 en 13 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu 12 en 13 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johnenjos - WaarBenJij.nu

12 en 13 september

Door: jos

13 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Om 08.30 vertrokken uit Sorde de L' Abbeye. Het weer was mistig en het was fris. De eerste km waren vlak maar daarna was het alleen maar klimmen en dalen. De laatste 15 km over een vrij drukke weg gereden. Dat was niet zo leuk. Om 15.00 aangekomen in St Jean Pied de Port. Een kleine stad met een oud centrum. We hebben 67 km afgelegd. Onze chambre d' hotes bleek een refuge te zijn: een slaapzaaltje met 4 stapelbedden. Alle bedden waren bezet. Veel gesnurk en warmte hebben we moeten doorstaan. Gelukkig waren ze allemaal de volgende dag om 06.30 uur al weer verdwenen. We hebben een rustdag ingelast op zondag 13 september. Op deze dag hebben we het oude gedeelte van de stad bezocht. Het weer is goed.
We hebben nu in totaal ruim 1600 km afgelegd. Nu nog 888 km. Maar dat zijn wel de moeilijkste. De kramp van John is wonder boven wonder verdwenen dankzij jullie goede adviezen.
Dit was het voor deze keer.

• 13 September 2009 - 16:56

Ruud:

Dat klinkt allemaal goed behalve die snurkende onbenullen. Ook goed dat die kramp weg is want de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Spanje lonkt!

Suc6 en groeten

Ruud

• 13 September 2009 - 20:09

Cees En Nel Vd Hoog :

Hoi John en Jos,
    Terug van onze rondrit door België met fantastisch weer en vee voor de wind. Jullie hebben te westelijk gereden en dat scheelt heuvels, maar de wind is dan lastig. Leuk dat jullie al over de helft zijn. Leuk hé, om steeds ergens anders te slapen. Zelf reserveren we nooit. Dat maakt het spannender en we stoppen toch altijd op tijd. Eten en drinken moet je veel doen. Melk is het beste om te drinken, tenminste tijdens het fietsen. `s Avonds is bier of wijn beter, maar dat weten jullie wel.
    We gaan jullie nu iedere dag volgen.
    Hou vol, jullie kunnen het.
    En vooral geniet ervan.
    groeten, Nel en Cees

• 13 September 2009 - 21:04

Janh:

Hoi fietsmaten,

Dat gaat goed! Al ruim 1600 km afgelegd- bijna in Spanje OLE- en de kramp is uit John z'n benen.Fijn!!!!! Verstandig om toch nog een rustdag te nemen ,voordat het grote werk gaat beginnen .Komt ook goed uit na een waarschijnlijk slechte nacht(Warmte en snurkende "medepelgrims")
    Hadden jullie geen knijpers bij je?
    Ik heb zelf gisteren de tourtocht van de "Stichting Nieuwerkerkers Helpen"- naar Barneveld en weer terug- gefietst (206 km). Het was mooie afwisselende tocht door polders, een heel stuk langs de Lek en door de bossen van de Utrechtse Heuvelrug. Ik kon steeds goed voorin meerijden. Heb vandaag ook niet veel last van spierpijn gehad.De trainingen hebben z'n vruchten afgeworpen.

Succes morgen en een mooie fietstocht. Nog even flink doorbijten en je bent de Pyreneeen over.
    Ik blijf jullie volgen.

Groet,Jan

• 13 September 2009 - 23:45

RIA:

Vandaag is het een druilige herfstdag.Woensdag ben ik bij HAICO en RUTH geweest een en al gezelligheid. Nu zitten jullie dichterbij het einde dan bij het begin. Geluk voor morgen.

• 14 September 2009 - 08:59

Joost:

Vervelend van die snurkende mafketels maarja daar doe je niks aan he.

Mooi dat die kramp weg is want binnenkort wordt het klimmen geblazen en dan moet je natuurlijk wel power in de benen hebben!

Succes weer vandaag en de rest van de dagen.

• 14 September 2009 - 09:11

Hennie En Corrie:

Zo zie je maar weer, dat ook tijdens jullie monster tocht(haah) ook nog een stukje cultuur is te bewonderen. Verder wensen wij julie toy toy toy met de verdere tocht

• 14 September 2009 - 12:55

Ko E Barbera:

We lezen geregeld jullie verslag. Heel knap wat jullie allemaal presteren.We hebben bewondering voor jullie.
    Veel sterkte in de benen voor de pyreneeen.
    Groetjes en succes

• 15 September 2009 - 11:25

Marieke Kortenhorst:

Jullie zijn geweldig bezig! vraag me af wat jullie, buiten wind, klimmetjes en klimmen, kramp, dorst, warmte, mooie stadjes, aardige mensen, mooie kerken, fijne en minder prettige slaapplaatsen nu echt van je zelf tegen komt. Word je hier nu een ander mens van?
    Heb je ook geen last meer van zadelpijn John? Zadelpijn is net zoiets als kiespijn vind ik.
    ben heel benieuwd hoe het jullie in de Pyreneeen vergaan is.
    Jullie zijn keien! Nog veel succes, plezier en sterkte! Groetjes, marieke